Google Ads ( kampanie PPC)

Reklamy typu PPC, z którymi niemal każdy z nas miał do czynienia, to przede wszystkim te sponsorowane linki na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania, nie tylko w Google. Pomimo pozornej potrzeby dużego budżetu (co może wynikać z kampanii długotrwałych dużych marek), ich skuteczność w przyciąganiu wartościowego ruchu na stronę jest znacznie bardziej dostępna, niż się wydaje. Jak więc działają reklamy PPC i kiedy warto rozważyć ich użycie?

Jak działają kampanie PPC?

Jednym z powszechnie znanych przykładów reklam PPC jest Google Ads, które obejmuje kampanie z linkami sponsorowanymi pojawiającymi się zarówno przed wynikami organicznymi, jak i po nich, na stronie wyników Google. Płatność w reklamie PPC jest naliczana dopiero w przypadku, gdy ktoś faktycznie kliknie na reklamę, co oznacza, że płacisz za wyniki, a nie za samo wyświetlenie. Stąd pochodzi nazwa PPC, czyli Pay Per Click lub też CPC, oznaczające Cost Per Click.

1. Od czego zależy koszt kampanii:

  • Popularność słów kluczowych
  • Dopasowanie słów kluczowych
  • Jakość tekstów reklamowych
  • Jakość grafik w kampaniach display
  • Odpowiednia grupa docelowa

2. Jakie są główne zalety reklamy w Google Ads?

  • Brak minimalnych limitów kosztów – nawet z małym budżetem możesz być wysoko w Google
  • Precyzyjne targetowanie reklamy
  • Sam wybierasz frazy, na które mają się wyświetlać Twoje reklamy
  • Szybki start kampanii

3. Co jest lepsze: pozycjonowanie (SEO) czy płatna reklama (SEM)?

To częste pytanie naszych klientów. Różnice są proste:

  • SEO – naturalne pozycjonowanie przez dodawanie treści i optymalizację strony
  • SEM – płatne kampanie w wyszukiwarce (Google Ads) i na stronach z reklamami

Podsumowując: Jeśli masz czas (kilka miesięcy), SEO może się opłacać, ale nie daje gwarancji. SEM to szybki sposób na zwiększenie widoczności, idealny gdy zależy Ci na natychmiastowych efektach.